Huisregels
Van harte welkom in onze praktijk
Wij vinden duidelijkheid in onze wederzijdse communicatie belangrijk. Allereerst voor u, zodat u weet hoe wij werken om een optimale en duurzame mondgezondheid te behouden tegen zo laag mogelijke kosten.
Samen werken aan mondgezondheid
- Wij controleren volwassenen 1- of 2-maal per jaar en kinderen 2 – 3-maal per jaar. Ook als u (nog) geen pijnklachten hebt.
- Controleren wij regelmatig en heeft u toch een pijnklacht? Bel dan voor 08.30 uur. Een van onze collega’s helpt u dezelfde dag.
- Pijnklachten of ongelukken buiten openingstijden? Bel 076-5209070 voor de dienstdoende tandarts in onze regio.
Afspraken
- Het is handig om bij een bezoek direct de volgende afspraak in te plannen. U voorkomt daardoor een wachttijd
- Is er geen vervolgafspraak, dan sturen wij u per email/sms/oproepkaart een uitnodiging voor uw periodieke controle. Dit geld ook voor eventuele gezinsleden.
- Een afspraak word bevestigt per e-mail/sms.
- 1 week en 2 dagen voor uw gereserveerde afspraak sturen wij een e-mail/sms ter herinnering. Dit geld ook voor eventuele gezinsleden. U blijft altijd zelf eindverantwoordelijk voor het nakomen van de afspraak.
- Een afspraak kunt u tot 48 uur van tevoren tijdens werktijden telefonisch verplaatsen.
- Komt u te laat en resteert er niet voldoende behandeltijd, komt u de afspraak niet na of zegt u deze binnen 48 uur af? Conform de landelijk vastgestelde richtlijn brengen wij dan, ongeacht de reden, de gereserveerde tijd in rekening. Dit is maximaal 100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling. De declaratiecode is C90: “Niet nagekomen afspraak”. Wij maken hiervan een registratie op uw patiëntenkaart. Dit kan in de toekomst niet worden verwijderd.
- Indien u herhaaldelijk te laat komt en/of een afspraak niet nakomt, heeft tandartspraktijk Brandebeemd het recht u uit te schrijven. Wij zullen u dan verzoeken een andere tandarts te zoeken.
- Als degene voor u bij de balie wordt geholpen vragen wij u afstand te bewaren in verband met de privacy.
- Voor veel voorkomende klachten kan de balie assistente u prima telefonisch adviseren soms na overleg met de tandarts. Wij proberen u dan zo spoedig mogelijk hierin verder te informeren.
- Gelieve niet te bellen in de wachtruimte en behandelkamers. Dit is storend voor andere wachtenden en de medewerkers.
- Wij stellen het op prijs als u uw kind erop attendeert op de juiste wijze met het speelgoed om te gaan. Ruim gebruikt speelgoed of gelezen tijdschriften op, zo blijft de wachtruimte netjes.
- Beide wachtkamers hebben camera beveiliging. Deze worden opgeslagen. Bij eventuele diefstal, wordt de politie ingeschakeld.
- Na het gebruik van het patiënten toilet wilt u dan controleren of u alles netjes achterlaat?